אנחנו גרושים – מה עושים כשהילד שלי מסרב להיות איתי בקשר ?

לצערי הרב, במקרים קיצוניים, בהם ההורים לא מצליחים לנהל תקשורת ביניהם והמערכת יחסים שלהם כהורים גרושים רווית מתחים ואמוציות, עשויים הילדים להיות מושפעים לרעה מהמצב.

יש מקרים שבהם קיימת הסתה של אחד ההורים כנגד ההורה השני. לפעמים ההסתה גלויה וברורה וההורה אפילו לא מנסה להסתירה, ובמקרים אחרים מדובר בהסתה סמויה, מתוחכמת, שמטרתה ליצור הפרדה וניתוק בין ההורה השני לילדיו.

אם הילד שלכם מסרב להיות איתכם בקשר, מסרב לפגוש בכם, מכנה אתכם בשמות, טוען שאתם אשמים בכל הרע שבחייו ייתכן שאתם חווים סרבנות קשר ואף ניכור הורי.

מדובר בתופעות כואבות וקשות, שגם למערכת המשפט וגם למערכת הטיפולית קשה להתמודד איתה. יחד עם זאת, יש עדיין כמה דברים שאתם יכולים לעשות, הנה כמה מהם:

אחד- לא לוותר על הילדים שלכם, גם כשממש נמאס לכם מההתנהגות שלהם או מההתעלמות מצדם.

השני- פנו בהקדם, ועם תחילת התסמינים לסרבנות קשר וניכור הורי בבקשות דחופות לביהמ"ש לקבלת סעדים מתאימים. לפעמים תספיק התערבות טיפולית ולפעמים נדרש הרבה מעבר.

השלישי – נסו בכל זאת ולמרות כל הכעס על הגרוש או הגרושה ליצור ערוץ תקשורת מולם. ברוב הפעמים הדרך לחידוש קשר עם הילדים הוא רק לאחר שקיים ערוץ תקשורת חיובי עם ההורה השני.

הרביעי- דעו כי לרשותכם אפשרויות נוספות כמו תביעות להפחתת מזונות במקרי קיצון, ואף הקפאת מזונות וביטולם. במספר תיקים שבהם טיפלתי בהצלחה הקפיא ביהמ"ש מזונות לילדות מרדניות ואף ביטל מזונות לילדים בגילאי ההתבגרות עקב מרדנותם כלפי אביהם.

המלצתי היא שתפנו לקבל ייעוץ משפטי מיד כשאתם מתחילים להבין שקורה משהו לא תקין בקשר שלכם עם הילד שלכם.

טיבם של סיטואציות כאלו להתגלגל ולהתנפח ומהר מאד כולם נפגעים מהמצב ומתקשים להחזיר את הגלגל לאחור. לכן חשוב ואפילו קריטי מאד לטפל במצבים האלו מיידית כשהם מתחילים, כשהסיכוי לחידוש קשר גדול מהסיכון לסרבנות קשר ונתק מוחלט.

אהבתם? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

עוד מתוך המדריך:

מה קורה בפגישת ייעוץ עם עורך דין גירושין?

לפגישות הייעוץ כדאי להגיע עם רשימת שאלות שרציתם לקבל מענה עליהם, כדאי גם במקרים של בלבול או סערת רגשות להגיע בליווי אדם קרוב שיוכל לחזור לאחר הפגישה על עיקריה בפניכם, למקרה שלא הייתם מרוכזים להקשיב לדברים שנאמרו.

יש לכם שאלה?

כתבו לי!