למה מסוכן לערוך הסכם גירושין בעצמכם?

הסכם גירושין הוא הסכם וחוזה לכל דבר ועניין.

כפי שבעת רכישת דירה לא תעזו לערוך את הסכם המכר בעצמכם, כך גם בנושא של הסכם גירושין מסוכן כי תערכו את הסכם הגירושין לבד.

בתור מי שאינם עוסקים בתחום דיני משפחה, קיים סיכוי כי לא תתנו דעתכם לנושאים שמטיבם קשורים לגירושין ביניכם ודורשים הכרעה. תארו לכם שלמשל שכחתם להצמיד את המזונות למדד, אתם עלולים להתווכח על הצורך בהצמדה אך אם לא תהיה הסכמה ביניכם תגיעו שוב לבית המשפט, דבר שרציתם מלכתחילה להימנע ממנו.

סיבה נוספת להימנע מעריכת הסכמי גירושין עצמיים היא העובדה שמדובר בהסכם לטווח ארוך מאד, לפעמים עד שיגיע אחרון ילדיכם לגיל 21.

האם תרצו שהסכם שעוסק בזמני השהות שלכם עם הילדים ועוסק בתשלום המזונות עבורם יהיה חובבני, ולא ברור? סעיפים לא ברורים בהסכמים הם םתח לצרות ולמאבקי פרשנות בו כל צד בטוח בצדקתו.

עניין מסוכן נוסף בהסכמי גירושין HOMEMADE  הוא הסיכון שנושאים חשובים יישארו פתוחים, למרות שבפועל התכוונתם לסגור הכל.  תארו לכם שלאחר שחתמתם על הסכם שערכתם בעצמכם, פתאום תגלו שאתם עדין חשופים לתביעות מבן הזוג השני על נושאים נוספים שלא כללתם בהסכם? ומה אם הצד השני יסרב לערוך מסמך נוסף או יתנער ויטען שהנושאים שאתם מדברים עליהם לא כלולים בהסכמות?

יותר ויותר תביעות מוגשות לבתי המשפט לענייני משפחה בקשר עם פרשנות הסכמי גירושין עצמיים, כי כל אחד מהצדדים קורא את הדברים כפי שהוא רואה לנכון וכפי שמתאים לו והכל בגלל ניסוח מעורפל או לא ברור באשר לכוונות הצדדים.

ממש כדי להימנע מאפשרות כזו קיימת חובה בחוק לאשר הסכמי הגירושין בפני ביהמ"ש או בית הדין הרבני.

תארו לכם מה יקרה אם ערכתם הסכם בעצמכם וכאשר הגעתם כבר לדיון כדי לאשרו הדיין או השופט לא מסכימים לאשר את ההסכם כי הוא מנוגד לתקנת הציבור או לפסיקה ולחקיקה או שהשופט סבור שמה שקבעתם אינו לטובת ילדיכם או אולי פשוט לא ברור ?

אני מודעת לעובדה כי יש אנשים שמבקשים לחסוך בעלויות של שכירת שירותי עורך דין, אבל למדתי שמה שזול עשוי להיות בסופו של יום הכי יקר. כפי שתבקשו לשמור על זכויותיכם מול המוכר או קונה הדירה שלכם, כך כדאי ונכון שתגנו על האינטרסים שלכם ושל ילדיכם בעת עריכת הסכם גירושין כך שינוסח וייערך על ידי עורך דין ותיק ומקצועי שעוסק בתחום ויוכל לסייע ולכוון אתכם לכל העניינים שצריך לתת עליהם את הדעת בהסכם הגירושין שביניכם.

אהבתם? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

עוד מתוך המדריך:

אנחנו גרושים – מה עושים כשהילד שלי מסרב להיות איתי בקשר ?

טיבם של סיטואציות כאלו להתגלגל ולהתנפח ומהר מאד כולם נפגעים מהמצב ומתקשים להחזיר את הגלגל לאחור. לכן חשוב ואפילו קריטי מאד לטפל במצבים האלו מיידית כשהם מתחילים, כשהסיכוי לחידוש קשר גדול מהסיכון לסרבנות קשר ונתק מוחלט.

מה קורה בפגישת ייעוץ עם עורך דין גירושין?

לפגישות הייעוץ כדאי להגיע עם רשימת שאלות שרציתם לקבל מענה עליהם, כדאי גם במקרים של בלבול או סערת רגשות להגיע בליווי אדם קרוב שיוכל לחזור לאחר הפגישה על עיקריה בפניכם, למקרה שלא הייתם מרוכזים להקשיב לדברים שנאמרו.

יש לכם שאלה?

כתבו לי!