איזה מסמכים צריך לאסוף לקראת הליך גירושין?

אם את או אתה שוקלים לצאת להליך גירושין, כדאי שתיערכו לכל מקרה שבו תידרשו לניירת הקשורה בחייכם המשותפים.

המסמכים שמומלץ לאסוף מתחלקים לכמה קטגוריות.

קטגוריה אחת היא כל המסמכים והניירת הדרושים להוכחת הוצאות והכנסות.

אספו תלושי שכר לפרק זמן של 12 חודשים ובמקרה של עצמאים , אז אישורים ודיווחים שנתיים לרשויות המס או מרואה החשבון יהוו אינדיקציה להכנסות. בנוסף אספו תדפיסי חשבונות בנקים וכרטיסי אשראי, אישורים על הוצאות אחזקת הבית כמו חשמל ארנונה וועד בית, וכל הוצאה הקשורה בהוצאות של בני הבית, הילדים האישה והבעל כגון חוגים, הוצאות חינוך והוצאות רפואיות. בנוסף כל אישור שיעיד על הכנסות נוספות מכל מקור שהוא יוכלו להיות לכם בעתיד לעזר.

הקטגוריה השנייה היא איסוף כל המסמכים והניירת הדרושים לשם חלוקת רכוש בינכם.

אספו אישורים מכל חסכון שיש לכם, קופות גמל, ביטוחים, זכויות סוציאליות ואישורי בנקים על זכויות כספיות שלכם ושל בני זוגכם.

אם יש בבעלותכם או בבעלות אחד מבני הזוג נכסי נדלן, אז דרך להוכחת זכויות אלו יכולה להיות באמצעות נסח טאבו וחוזי רכישה. גם אם אין לכם נסח טאבו ניתן יהיה לקבל מידע במידה ויש בידיכם כתובת מדויקת עם פרטי גוש חלקה ותת חלקה אותם תוכלו למצוא בדרישות העירייה לתשלום הארנונה. צרפו חוזי שכירות אם הנכם משכירים את הנכסים. לבעלי חברות ועסקים פרטיים, ככל שיש בידיכם מסמכים המעידים על שווי העסק או החברה, רשימות מלאי וכדומה, גם בהם יש כדי לסייע וכמובן שהדיווחים שהוגשו יוכלו לסייע אף הם. 

הקטגוריה השלישית נוגעת למסמכים וניירת שאותם אגדיר מסוג "מסמכים אחרים", הכוונה היא למסמכים שונים בעלי מטרות שונות בהתאם לצורך המשפטי הקיים. הכוונה היא למשל לכל אותן תמונות מפלילות שיעידו על בגידה או אלימות, תכתובות מיילים, הודעות אס אמ אס וחלופת הודעות בטלפון הנייד בינכם ובין בן הזוג שיכולים להעיד על טענותיכם לגבי התנהלות חריגה או אלימות וראיות שאפשר יהיה להיעזר בהם בעתיד כדי לסתור טענות של הצד השני ולהעיד על חוסר מהימנותו. גם דוחות של חוקר פרטי נכנסים בגדר מסמכים אחרים כאלו ואף הקלטות של שיחות שבהם אתם לוקחים חלק בשיחה. כדאי לזכור שהקלטת שיחה עם צד אחר מותרת רק במקרה בו אתם חלק מהשיחה. הקלטות של שני צדדים שלישיים מהווה עבירה על חוק האזנות סתר.

ההמלצה שלי היא שתשמרו העתק מהניירת שאספתם אצל אדם שאתם סומכים עליו , ולא בבית או ברכב משותף. קחו בחשבון שאם התחלתם לחפש ניירת בבית ואתם לא מוצאים, ייתכן ובן או בת הזוג כבר פנו בעצמם לקבלת ייעוץ משפטי והחלו במלאכת איסוף הראיות בעצמם.

אהבתם? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

עוד מתוך המדריך:

אנחנו גרושים – מה עושים כשהילד שלי מסרב להיות איתי בקשר ?

טיבם של סיטואציות כאלו להתגלגל ולהתנפח ומהר מאד כולם נפגעים מהמצב ומתקשים להחזיר את הגלגל לאחור. לכן חשוב ואפילו קריטי מאד לטפל במצבים האלו מיידית כשהם מתחילים, כשהסיכוי לחידוש קשר גדול מהסיכון לסרבנות קשר ונתק מוחלט.

מה קורה בפגישת ייעוץ עם עורך דין גירושין?

לפגישות הייעוץ כדאי להגיע עם רשימת שאלות שרציתם לקבל מענה עליהם, כדאי גם במקרים של בלבול או סערת רגשות להגיע בליווי אדם קרוב שיוכל לחזור לאחר הפגישה על עיקריה בפניכם, למקרה שלא הייתם מרוכזים להקשיב לדברים שנאמרו.

יש לכם שאלה?

כתבו לי!