המלצות להתמודד נכון עם בגידה בגירושין – עשה ואל תעשה

המלצה ראשונה  -אם יש לך ספק אם בוגדים בך, והספק מקנן ומקנן ולא מרפה, יש המון שיחות מוזרות, הודעות מחוקות ותחושה שמשהו קורה– פשוט תנהגי לפי המשפט "כבדהו וחשדהו" ותחליטי אם את מבררת את העניין בעצמך בצורה חשאית או בעזרת חוקר פרטי.

המלצה שניה – במידה וכבר  גיליתם שבן הזוג בוגד בכם, זה בדיוק הזמן לנשום עמוק, לשתוק, ולחבוש את מסיכת פני הפוקר ולא לפעול בצורה אימפולסיבית. אל תרוצי להוכיח אותו על טעותו החמורה, אל תרוץ להציג בפניה את הראיות שבידיך.

למה? כדי שיהיה לך זמן לארגן את המחשבות, לארגן ניירת וכל מה שנדרש ואז להחליט מה הצעד הבא.

המלצה שלישית – לא תמיד בגידה משמעותה פירוק התא המשפחתי. לפעמים מערכת היחסים הזוגית כל כך מורכבת עד שלמי שמתבונן מהצד קשה להבין איך היא סלחה לו על הבגידה והסכימה להישאר איתו? איך הוא הסכים להישאר לצדה למרות שכולם יודעים מה היא עשתה לו?

כל אחד צריך לקבל את ההחלטה עם עצמו, ולכן כדאי ומומלץ כי שלפני תרוצו ותספרו לבני משפחה, שירעיפו עליכם עצות מה הם היו עושים במצבכם תשקיעו מזמנכם לפנות לאיש מקצוע או אדם אחד שעל דעתו אתם סומכים ב 100% שיראה רק את טובתכם וישקף לכם גם את מה שאתם לא רוצים לראות.

המלצה רביעית – אם למרות הכל החלטתם להישאר יחד אני מציעה שתפנו  לטיפול זוגי כדי שתבדקו מה הסיבות שהביאו לבגידה או לכל הפחות תעבדו על ניקוי כעסים והאשמות שיאפשרו לכם להישאר יחד כי אף אחד לא ירצה לשמוע בוקר וערב שהכל בגללו..

המלצה חמישית –בעקבות הבגידה אין דרך חזרה והחלטת לפרק? שימו לב לעצות הקריטיות הבאות: בני זוג שנבגדו לפעמים רוצים לנקום וללמד את הבוגד/ הבוגדת לקח על הכאב והבושה שגרמו. קביעת הליכים משפטיים ממקום של כעס ואגו פגוע יכול אולי לשרת אתכם לטווח הקצר אך לפגוע בכם בטווח הארוך. הימנעו מהליכים משפטיים שאינם הכרחיים.

כך למשל אל תטילו עיקולים אלא אם יש חשש אמיתי מפני הברחת נכסים והעלמתם, אל תתבעי מזונות מוגזמים רק כדי להראות לו "מאיפה משתין הדג" ובוודאי שאל תחשבי על תלונת שווא כדי לנקום בו חזרה.

המלצה שישית- הימנעו מהוצאת דיבה על הבוגד או הבוגדת. גם מהטעם שפרסום כזה יכול לחשוף אתכם לתביעות לשון הרע וגם כי פרסום העניין ברבים במטרה לגרום לבן הזוג הבוגד לבושה וצער, יכול בסופו של דבר להגיע לאוזני ילדיכם המשותפים שאין לערב בסכסוך.

הילדים שלכם צריכים להישאר מחוץ למשוואה, הם לא אשמים בזה שמערכת היחסים שלכם דפוקה, ובוודאי שלא ביקשו להיוולד כדי לצפות בכם נהנים או סובלים מפגיעה הדדית ולכן, בהנחה שאתם הורים טובים ואין שום סיבה הגיונית שתרצו לפגוע במכוון בילדים שלכם – אל תערבו אותם בעניין.

אהבתם? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

עוד מתוך המדריך:

אנחנו גרושים – מה עושים כשהילד שלי מסרב להיות איתי בקשר ?

טיבם של סיטואציות כאלו להתגלגל ולהתנפח ומהר מאד כולם נפגעים מהמצב ומתקשים להחזיר את הגלגל לאחור. לכן חשוב ואפילו קריטי מאד לטפל במצבים האלו מיידית כשהם מתחילים, כשהסיכוי לחידוש קשר גדול מהסיכון לסרבנות קשר ונתק מוחלט.

מה קורה בפגישת ייעוץ עם עורך דין גירושין?

לפגישות הייעוץ כדאי להגיע עם רשימת שאלות שרציתם לקבל מענה עליהם, כדאי גם במקרים של בלבול או סערת רגשות להגיע בליווי אדם קרוב שיוכל לחזור לאחר הפגישה על עיקריה בפניכם, למקרה שלא הייתם מרוכזים להקשיב לדברים שנאמרו.

יש לכם שאלה?

כתבו לי!